Saturday 10 March 2012

Hari jadi ku.. pengalaman ku.....

Assalammualaikum....

Dah pukul 12.10am... pagi 10.03.2012... Hari jadi aku hari ini, genap umur yg ke 37 tahun, orang yg pertama ucap bufday dkt aku ialah isteri aku... ( terima kasih mama kerana menginggati bufday papa... I LOVE YOU MAMA...Muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh )...Sorry ek nak loving-loving lak.... so plan aku esok hendak kemana??... semua tempat aku dh pergi....maklumlah nak sambut bufday aku....hihihi...tapi sebenarnya wife aku dah booking time dan tempat, esok dia nak ajak aku g Mid valley sbb ada Event "3rd Maternity & Children Expo"...aku ok aje asalkan berjalan aku memang suka! mid valley pun best banyak tempat-tempat leh window shopping, restoran pelik-pelik banyak gak dkt sana...

Hrmm....mata tak leh nak tido nih.... lg terang adalahhh... anak dan wife makin nyenyakk tido....
diam-diam je umur aku dah 37 tahun...huh! tua dah aku ek....aku bersyukur kerana masih sihat lg....
Bila aku teringat zaman persekolahan dulu-dulu kelakar pun ada.... korang nak tahu tak citernya....hihi....malu pun ada....ah! takpe lah sekadar kongsi citer je ok?...time sekolah rendah dulu yg aku masih ingat aku suka bersukan.....acara yg aku suka olahraga... (lumba lari)...time tu aku pasukan rumah biru.....masa sekolah rendah badan aku berisi sikit, tapi time tu aku kuat lari...(lumba lari) peminat aku ramai sbb aku kuat lari (lumba lari) masih ingat lagi....time aku berlari je dalam padang...mesti org sebut nama aku...zahril!!...zahril!... kuat lagi!...kuat lagi!!...memberi kata semangat konon!!!....akhirnya banyak gak aku dapat hadiah dalam acara lumba lari pencapai tertinggi hingga ke peringkat sekolah-selolah jew....hingga abis darjah 6 aku bersukan....fuh! letihnnya...

Masuk tingkatan 1 aku cuba sukan lain pulak, main bola sepak.. bola sepak lg best sbb kita boleh berlari sambil tendang bola....bakat aku cikgu tenggok lebih ke bola sepak so aku diberi pilihan samada nak pilih bola ke atau lumba lari.....balik umah fikir masak-masak so...aku pilih bola sepak...setiap petang aku dan kawan sekolah training sama-sama....pencapaian masa tu kurang baik sbb baru berjinak-jinak dengan bola... dan seterusnya aku bermain bola sepak hingalah ke tingkatan 3.....sehingga pasukan bola sekolah aku bermain diperingkat sekolah dan daerah...dan pencapaian terbaik no 2 dalam peringkat sekolah.....

Tingkatan 3 memang best sbb dah besar sikit... banyak pengalaman...mula tingkatan 3 aku pergi sekolah jalan kaki...jauh pulak tu....ibarat dari KLCC sampai SOGO lah, tapi time tu aku tahu erti kesusahan, lalui nya dengan redha...cewah! cewah! sedih lah pulak!! oklah macam biasa setiap pagi bangun pukul 6.30 pagi kuar rumah lalu singgah umah Alun (member sekolah) tunggu Alun dan jalan sama-sama g umah Iban (member sekolah) selalunya tang! umah Iban kena tunggu lama sikit sbb dia ni liat nak bangun pergi sekolah, kita org tunggu dia, sampai kitaorg pun sekali masuk lambat ke sekolah.....oklah aku potong citer ni k....hihi kalu aku citer sampai esok pun tak abis kan????

Yang bestnya orang kata zaman persekolahan ialah cinta monyet! haaaa!....ni aku nak cite dekat korang semua... zaman tak secangih sekarang ni....dulu time tingkatan 3, pompuan dok nak ngorat aku...yaaa!...betul!! aku pun terkejut!...budak baru (girl) minat dekat aku....fuh!....jantan terhangat!!...hahaha...tapi aku control machoo.....hihi...Abang-abang senior (form 6) pun minat kat dia (budak baru)..sampai nak bergaduh lah aku dengan abang tuh!....sampai kitaorang buat peerjumpaan dekat kedai apek sbb nk settle kan....aku suruh buat pilihan..... aku ke? atau abang tu??.....jeng! jeng!! korang nak tahu dia jawap apa? budak baru cakap dia minat dekat aku!.... huh!...frust!!! abang tu...hahaha....dipendekkan cite, budak pompuan sampai nak ikut balik umah jumpa mak dan ayah aku....hahaha....aku bawa dia jumpa....time tu mak aku ok je....dia balik je....mak aku pangil aku, ko ni nak belajar ke? nak bercinta? so aku cakap nak belajar......hahha, selang beberapa hari....slalu gak dia call umah aku borak-borak kosong dgn dia....so suatu hari dia call mungkin mak aku yg angkat...entah apa!! mak aku cakap dkt dia... esok tuh...dia asyik tak datang sekolah....dan tahu-tahu budak tu pun dah berhenti sekolah...lepas tuh kita orang pun lost contact..hhahhaha lawakkkk citer ni kan....

Alamak!!! aku dah ngantuk lah....nati aku sambung balik bila aku senang ek.....sory ekkkk

moral of story.....jangan menyusahkan mak&bapa kita......k.. belajar sampai pandai, senang besar nanti....

Selesai menaip citer ini pada pukul 2.08am ...10/03/2012.....

Wassalammm....

...
...








1 comment:

  1. Titanium trim hair cutter reviews
    "With titanium band ring the perfect technique, I decided to titanium scissors make a quick titanium keychain shave titanium rainbow quartz to keep the whole size of my body in the titanium color shape you want."

    ReplyDelete