Sunday 18 March 2012

Chili's Klcc memang sedap..

Assalammualaikum...


Kita bertemu kembali...


Cuaca semalam agak panas! Aku asyik dahagakan air sejuk... Kebetulan plan aku minggu lepas nak celebrate Anniversary & Birthday kitaorg dekat chili's KLCC menjadi...tak sabo nak g sana....dan aku dengar air dekat Chili's boleh refill banyak kali...cantek lah tuh!..aku pun tengah dahaga nih....


Oh! yeaa....Entry Blog aku harini sambungan dari Entry aku pada tarikh 13/03/2012 bertajuk Suami & Isteri bercerita....2nd ANNIVERSARY!, Untuk pengetahuan korang ini first time aku nk cuba makan dkt chilli's...ramai aku servey semuanya kata best makan dekat Chili's......


Oklah dipendekkan cerita kitaorang sampai diKLCC dalam pukul 1.30pm...Debak-gedebuk sampai chili's kul 2.30pm.


Korang nak tahu tak? Aku sampai je...orang ramai gilerr....sampai Q lah (beratuh) org nk makan dkt chili's..huh!..So macamana Mama? nk kuar dari KLCC dah malas ni.... apa lagi aku cakap dkt wife kalau nk makan, p booking cepat...sampai turn wife aku kita org dapat booking kul 3.30pm...


Ramai orang datang dan Q, sampai ada yg duduk atas lantai sbb kepenatan

Nak tunggu dkt cni boring...So aku cakap dgn wife jom kita g round2 dulu dlm KLCC ni lah...Upe-upenya sbb org ramai dtg KLCC, Promosi F1 tu yg ramai org dtg sbb nk ambil gambar keta F1 dan ada hadiah2 utk dimenangi.. lagipun lastweek cuti sekolah orang bawa anak-anak g pameran Petronas & Aquaria...No wonder lah ramai orang....


Lip-lap..lip-lappp...masa pun dh sampai booking dkt chili's tadi, check nama kita org pun dah ready utk masuk makan... Sampai je dimeja dan Buku Menu dah tersedia kami pun usha2 apa yg nak diorder..aku discuss dgn wife aku.. so dia stuju..aku pangil waiter utk order..

Buku menu yg menarik terlior aku tengok menu2 dlm ni

Wife aku order makan dekat waiter...Ok..I want... 1 set Triple play , 1 set chiken crisper, 1 set swiss mushroom burger (medium well) dan 1 set yummy dummy (for kids), Drinks.. 1 banana choc, 1 pineapple juice dan 1 choc milk shake (for kids)..so aku nak tambah lagi makan sbb aku tengok mcm tak cukup..aku nak order chiken quesadillas..TAPI nasib baik waiter tuh cakap, Sir..this meal all are big portion, so i think u all cannot finish these meals...(lebih kuranglah waiter tu cakap) buat2 faham je lah..hihi.. So aku cancel order chiken quesadillas.....Waiter tu pun blahhh...Kitaorg pun tunggu order sampai... sambil tengok suasana dalam chili's dan melayan kerenah anak aku (zara)....

Suasana dalam Chili's Klcc

Mama dok melayan zara sambil tengok buku menu

Meh! sini aku nak bagi tahu harga menu yg aku order tu..1 set Triple play (rm27.95), 1 set chiken crisper (rm25.95), 1 set swiss mushroom burger (medium well) (rm26.95) dan 1 set yummy dummy (for kids)+(free children below 12), Drink 1 banana choc (rm9.95), 1 pineapple juice (rm8.95)+(air ni boleh refil sampai kembong perut korang) dan 1 choc milk shake rm5.95 (for kids).. + Srv Chg 10% (rm10.57)+ Gov Srv Tax 6% (rm6.35),  total semua RM 122.60. Macamana pendapat korang tentang harga tu??.. ok ke?....bagi aku puas hati le, makan dkt sini sbb portion makanan dia besar2.....

Wife aku sempat berposing lak...control ayu gitu...hahaha



Muka mamat ni muka kelaparan, kalau dapat abis dia Ngapp!!


Tunggu-tunggu punya tunggu sampai menu minuman dan stater kami Triple play..nampak memang gempak dan sedap..

Banana Choc with Cream, Pineapple juice ( air juice ni boleh refill banyak kali ikut korang suka) & Choc Milk Shake

Triple Play mmg berbaloi dan sedap, mmg betul waiter tu cakap big portion...Puas!!! kalau dicicah dgn 3 sos diatas dan makan skali dgn batang saderi...mmg layan beb!...korang mesti cuba!

Yang ni menu anak aku (zara) nama menu ni Yummy Dummy- Fried Baby Drumstik & French Fries ( set ni free utk 12 tahun kebawah), Bawalah anak korang ramai-ramai, tak pe janji bawah 12 tahun, menu untuk kids ada banyak lg yg aku ingat Yummy Dummy, Pizza & Spagetti... dan ada lagi, aku tak ingat....

Zara tgh layan chiken drumstik  

Bagus Zara, suap mama skali

Sedapnya Choc Milk Shake mama.....

Ini dia...teman punya...Swiss Mushroom Burger (medium well) puas, sedap sbb besar burger tu (big portion)...korang mesti cuba k...

Chiken Crisper, ayam dia garing2 sos pulak rasa2 madu...mmg terbaekk...segar dari ladang...Korang harus cuba...

Dalam hati aku berkata:- mintak2 jangan lah bini aku mintak....sbb tak cukup nih sedappp sangat..haha

Ngapp! Ngappp!...kesedapan

Memang Puas!

Opssss!!! Dalam kita orang dok layan makanan yg sedap ni...aku suruh wife aku g mintak 1 Belon untuk zara dkt waiter perempuan ni...Wife aku cakap lah dalam bahasa orang putih...Excuse me.. please give me 1 balloon for my kid...waiter tu cakap hrmmm ok...tp aku perasan waiter tu pandang meja aku...mungkin aku ingat dia tengok anak aku kot.....  (Belon mcm gambar dibawah)...

Balloon @Chili's

korang tahu apa yg sampai dekat kitaorang.....Sos pencicah....( tengok gambar dibawah) so sampai je dkt meja, wife aku nampak sos pencicah yg dianta.... wife aku terus cakap....thank you.... Waiter tu cakap....Ok....

Aku pelikkk.... adakah nama SOS tu balloon??....atau dia tersalah dengar ??....


Inilah SOS yg aku cakap tu....aku minta balloon yg dia bagi Sos nih......Pelik tak???

Noted: Sorry kalau mana-mana pihak terasa atau kurang puas hati dengan cerita balloon (belon) aku ni. Aku bukan nak meninggi diri, menghina atau mengaibkan sesiapa tapi sekadar ingin tahu dan ingin kongsi pengalaman.... adakah Nama SOS tu Balloon.....?? atau dia tersalah dengar??? itu je....sbb dengan confident waiter tu hantar sos pincah tuh........

Sampai sini saja aku ingin kongsi dgn korang dan mungkin korang dapat pengetahuan tentang Restoran chili's..... mungkin sapa ingin mencuba makan diChili's korang boleh cuba menu yg aku tulis tuh....

Sekian...

Wassalammm......









No comments:

Post a Comment